Recept på kvarg smoothie

En kvarg smoothie är perfekt efter ett träningspass med både banan, kvarg och yoghurt i samma mix. De är supergoda och tar verkligen inte lång tid att göra. För drygt en vecka sedan la jag upp ett inlägg när jag hade gjort en kvarg smoothie och det blev mer populärt än väntat och flera efterfrågade receptet så ja, här är det nu, precis som jag lovat!

Jag har gjort smooties enda sedan jag var liten och det hela började med vinbären i vår trädgård. Jag plockade några vinbär och mosade det tillsammans med banan och ja, tror det eller ej, det blev riktigt gott. Sedan dess har jag gått längre och börjat ha i mer bär, frukter, yoghurt och nu även på sista tiden kvarg. Jag har aldrig i socker eller något liknande för det behövs verkligen inte, det är gott ändå.

Men åter till saken, kvarg smoothies! Då jag alltid bara brukar gå efter känsla så har jag inga exakta mått. Men om jag SKULLE mätt upp allt skulle de bli ungefär såhär:

Recept på kvarg smoothie

1 mellan stor banan

1-2 dl valfri yoghurt

1 dl naturell Kvarg

1-2 dl hallon

2 ananas skivor (burkananas)

Tid: ca 5-10 min med städning, vill man dekorera tar det förmodligen längre tid också!

Jag brukar föredra hallonsmak på yoghurten eller någon smak med passionsfrukt i. Jag gillar smoothies som är lite mer syrliga än söta, skulle ja vilja ha sött skulle jag göra milkshakes istället!

Hoppas det smakar!

 
1 Line Dalen:

skriven

Åh, den där ska jag ta och testa!

2 Johanna:

skriven

Mmm gott och friskt! Detta ska jag pröva!

3 Ida Lindborg ♡:

skriven

åååh tack för detta! så himla gott!

Sv: Gud så trist :/ krya på dig!

4 Stella Fadel:

skriven

Ser supergott ut!

5 N:

skriven

Åh vad gott!

6 NICOLE:

skriven

Bra tips =)

7 Angelica Bengtsson Fotografi:

skriven

Äter alltid kvarg, hallon och banan till frukost, så gott!

8 Kajsa-Stina:

skriven

Åh gud vad gott det ser ut och så glad jag blir att receptet är uppe nu så jag själv kan testa på det! Mums :)

9 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

10 Amanda:

skriven

Gud så gott! Något jag måste prova 😍❤️
Kram

11 Nettan:

skriven

Fin blogg :) Följer nu dig på bloglovin.

Svar: Vad glad jag blir! :)
Emma

12 ISA:

skriven

det där såg/lät ju jäääävligt gött :D

13 malin:

skriven

Måste testas, ser så gott ut!

14 Sofie:

skriven

Åh vad gott det ser ut!!

15 A L I C E L A R S D O T T E R:

skriven

Så smarrigt!
Ja det är det bästa man kan göra!

16 Sofia Wigen:

skriven

Sååå gott! <3

SV: Ja men precis. Så fort man ska ställa sig där och redovisa börjar hjärtat dunka och man vet inte riktigt varför. Väldigt konstigt det där med nervositet egentligen! Ha en bra dag, puss! :*

Svar: Puss på dig vännen! :*
Emma

17 Emiza:

skriven

ser gott ut :)

18 Ida:

skriven

Ser jätte gott ut!

19 Josefine:

skriven

Ser gott ut det där! Den nya designen ser riktigt fräsch ut.

Svar: Åh tack så mycket! :)
Emma

20 Katta:

skriven

Åh ser riktigt gott ut :D

21 Henrietta Nylund:

skriven

Såå gott det ser ut!

22 Sara Navjord:

skriven

Åh vad gott!:)

23 Sara Navjord:

skriven

Åh vad gott!:)

24 Linnéa Thell Jansson:

skriven

Ska testa för gillar smoothies :)

25 Ellen Lindberg:

skriven

Det lät verkligen supergott! Och hallon, min favorit :)

26 Karin:

skriven

Åhh, det där ser gott ut!

27 Klara Andersson:

skriven

ser otroligt gott ut ♥

28 Linda:

skriven

såg mumsigt ut

29 ida foto. ♛:

skriven

åh så himla gott :D

30 linnea:

skriven

Så gott det såg ut!

31 Sara:

skriven

Gott! :)

32 Josefin:

skriven

Det låter och ser gott ut!

33 Pauline:

skriven

å vad gott! :)

34 cecilia:

skriven

åh, så gott det ser ut!

35 amanda:

skriven

Grymt recept, ser jätte gott ut :D

36 Denise:

skriven

Ser supergod ut! :D

Kommentera här: