Varför gillar du att fota?

Jag är inte den bäste fotografen, jag tar verkligen inte de bästa bilderna och jag vet inte för fem öre hur man redigerar för att de ska få det där lilla perfekta unset över sig. Men jag gillar att fota, förmodligen mer än många andra, och efter mycket funderande kom jag fram till en anledning. Kanske inte den bästa anledningen men den är min i alla fall.


Jag gillar att skapa saker, jag gillar att göra och klara saker själv då de blir på mitt sätt, det skapar en viss kontroll. Visst det kanske inte alltid lever upp till mina förväntningar, det jag gör vs den där bilden i huvudet, men när jag väl skapat en bild i mitt huvud så har jag svårt att släppa den. Det kan leda till att jag tar över grupparbeten, skriver på ett visst sätt eller som oftast, tar upp kameran. Jag älskar att fotografera då det är det mina egna ögon ser jag försöker fånga på bild, på det sättet jag ser det. Att fota ger mig frid på något underligt sätt. För vad du än säger och påstår, ingen kan ta en bild exakt som jag. Ingen kan ta en bild exakt som någon annan heller. Man fångar sitt eget perspektiv på bild och ja, det är det jag gillar med att fota! 

 

 
 
1 Alice:

skriven

Jätte fina bilder!

Svar: Tack gumman!
Emma

2 Ida:

skriven

Kul att läsa! Du tar jätte fina bilder!

Svar: Tack vad glad jag blir!
Emma

3 Kim:

skriven

Snygga bilder!

Svar: Tack så mycket!
Emma

4 ewa löfgren:

skriven

Kul att du är tillbaka och superfina bilder verkligen =)

Svar: Tack så mycket, på båda punkterna! ^^
Emma

5 Rebecka:

skriven

fantastiska bilder!

Svar: Åh tack!
Emma

Kommentera här: