I mörkret

Jag har i alla år fotograferat med min simpla mobilkamera, ja förutom de få gånger jag lyckats knycka åt mig mina föräldras systemkamera, vilket bör påpekas inte är så ofta då det står KLUMPIG skrivet i pannan på mig. Jag har med andra ord inte särskillt stor erfarenhet angående fotografering men de ÄR ett stort intresse för mig och har varit i flera år. Därför försöker jag nu lära mig kameran jag köpte och alla dess inställningar, jag skulle ljuga om jag sa att jag ens visste vad bländaren va för bara två veckor sedan. Ni som nu är lite mer kunniga än mig kanske skrattar men ja, jag är inte så bright angående alla begrepp och funktioner än så länge. MEN jag är väldigt snabblärd OCH självlärd så de borde inte ta sådan lång tid innan jag har grepp om det hela, förhoppningsvis. Här om kvällen gick jag i alla fall en runda i huset och fotade lite i mörkret då det är något jag aldrig kunnat göra med mobilkameran där man inte kan ställa in bländaren manuellt (om man nu kan det får någon gärna berätta hur) utan måste använda blixt vilket inte alltid ger det bästa resultatet. Två bilder på min trötta katt blev dock med blixt då han envisades med att stå i komplett mörker. Så här blev det iaf!
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

😘 fina stämningsfulla bilder❤️

2 Anonym:

skriven

Fina stämningsfulla bilder❤️

Svar: Tack du! ❤️
Emma

3 Julia:

skriven

Ett tips är att låna böcker om fotografering på bibblan, brukar finnas massa bra :) Och google är ens bästa vän när det gäller att förbättra sig också ;)

Svar: Aaa tack! google och jag brukar gå hand i hand rätt så ofta nu för tiden men böcker är ingen dum idé alls faktiskt! :)
Emma

4 Matilda:

skriven

De blev jätte fina bilder. Söt katt:3

Svar: Tack så mycket! ^^
Emma

5 Alva:

skriven

Vad har du köpt för kamera? :)
Det är bara att prova sig fram, funkar alltid!

Svar: En Canon EOS 1200D! :) Haha ellerhur, så jag oftast försöker med!
Emma

Kommentera här: