"the only bad workout is the one you didn't do"

Jag har gått och blivit sjuk igen *suck*. Känns som om jag är mer sjuk än frisk nu för tiden. Det kanske inte alltid innebär att jag är hemma från skolan, så som igår och idag, men hela tiden är det något. Har jag inte ont i halsen så värker huvudet, krånglar inte mina knän så har jag ont i magen. Det är jobbigt då jag aldrig riktigt hinner komma igång med träningen igen innan nästa åkomma stoppar mig. Längtar tillbaka till den känsla jag hade för några år sedan när jag verkligen tränade regelbundet 6-7 pass i veckan. Mer kraft och ork i kroppen, piggare, gladare och mycket hälsosammare. Jag strävar kanske inte efter att träna lika mycket och hårt, för det krävs verkligen inte så pass mycket för att må bra, men jag skulle gärna vilja hinna upp i en viss kondition, bygga lite muskler innan något sätter stopp för träningen. Hinner aldrig känna eller se några resultat när jag hela tiden flyttas tillbaka till ruta 1 vilket blir väldigt tröttsamt.
 
Jag vill ha tillbaka regelbundenheten. Nu när jag inte spelar fotboll längre är det svårare att hålla igång träningen. Jag märker ofta att jag kommer med ursäkter hit och dit som gör att jag, även när jag är frisk, hamnar efter. Jag är grymt bra på att övertyga mig själv om att inte träna men jag vet, om jag bara kommer igång ordentligt och får tillbaka den där känslan av upprymdhet så kommer allt rulla igång igen, men först måste jag nå dit. 
 
 
 

Kommentera här: