Universitetet

Har jobbat en del på sistone och haft en hel del för mig med lite tid för att sitta med datorn i knät. De där utkasten med inlägg som jag tidigare snackat om... bestämde mig för att de inte dög så de ligger i sopkorgen, så kan det gå! 
 
Imorse åkte jag in till Universitetet med resten av mina klasskompisar för att gå på några föreläsningar om vidarestudier. Jag blev supertaggad på att läsa vidare och bli student men inga av programmen lockade mig för tillfället. Är rätt så intresserad av psykologi men skulle inte vilja plugga 5 år mer för att jobba inom ämnet då jag ser det mer som ett intresse än något jag vill jobba med. Så taggad på att ta studenten men är samtidigt skrämd över vad som kommer efter. Skrämd men samtidigt exalterad. Den sista föreläsningen slutade i alla fall vid 12 så då drog jag in till jobbet och jobbade några timmar innan jag åkte hem igen. Har som sagt jobbat en del på sistone och mer väntar förhoppningsvis framöver! 
 
Har ej tagit dessa bilder
 
1 Emma:

skriven

Du summerar typ exakt vad jag känner angående studenten, som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Är också inne på psykologi, låter spännande, men vill nog blanda det hela med kriminologi. Det är svårt det där, vad man ska göra och vad man vill bli. Ångest haha...

Kommentera här: